Valtorp - United

Dagens match vann vi med 2-0, skönt!
Riktigt gött att ha fyra avbytare också =)

Lite kritik från dagen: det pratas mycket om att vi ska prata mer, men enligt mig och jag tror fler håller med mig så ligger våra kommunikationsbegränsningar i lyssnandet, vi pratar mer än vad vi lyssnar helt enkelt.
Jag tycker inte vi ska dra ner på pratandet, några är redan jättebra på det men några kan prata lite mer, däremot tror jag att alla kan lyssna lite mer.
Ett av mina favoritcitat... "Gud gav oss två öron och en mun för att vi ska lyssna dubbelt så mycket som vi pratar".

På tal om citat så kom det några minnesvärda sådana under kvällen..

När laguppställningen precis hade lästs upp utbrister en av avbytarna helt seriös och låter på gränsen till upprörd:
"-Men vart ska jag spela då?"

Fia pratade lite innan matchen och efterlyste lite mer skämtsamma texter och föreslog något i stil med "Fia tog ner bollen på brösten, nä jag menar bröstet"
Hon visste inte hur lämpligt det blev...
Det var tydligen precis vad som hände vid en riktigt fin målchans där Marina inte fick till en optimal nedtagning utan klev av planen med ett något ansträngt och dämpat
"-Aooh, My boobs".

Jag skulle också vilja påstå att Fia vid ett tillfälle kom lite högt och inte riktigt tog ner bollen på brösten utan snarare slog ner bollen...

Mycket har man hört att människor liknas vid men jag vet inte om jag någonsin har hört någon säga som Anneli när hon beskrev Emmas framfart på planen som att hon "for runt som en propeller"..

Tack alla ni damspelare, det är helt enkelt roligt att vara med er! Ni är riktigt sköna människor med fantastiska personligheter!

/Josef

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0